Dia Minat Aerospace


posted by Martinelli Hashim

No comments

Anak muda ini sejak kecil suka kepada mainan berbentuk mesin terutama lori..... rupanya minat itu sampai ke besar sehingga mendarat di bidang aeroangkasa .... ini hasil kajiannya mencipta campuran bahan pembakar yang dipanggil hybrid untuk menerbangkan roket yang sempat saya rakam pagi tadi .


Saya cuba memahami pembentangannya tetapi yang nampak hanyalah wajah seorang budak comel berumur dua tahun yang sedang leka menyusun lori-lori mainannya sambi mulut membunyikan, "vooom....voom...voooom." dan atok yang rajin melayannya ikut sama membunyikannya. Apabila penat bermain dia akan datang berbaring atas riba saya dan minat gosok belakang....Bayangan 25 tahun yang lalu yang tidak akan hilang walau sekarang dia sendiri sudah menjadi ayah kepada seorang budak comel berumur dua tahun yang punya hobi sama dengan ayahnya.. bayangan semua ibu yang sukar mengi'tiraf anaknya sudah besar.
Wahai anak muda, Hanafi Azami dapatkanlah ilmu sebanyak mungkin namun ingatlah kepintaran itu bukan untuk menyusahkan dunia, keserjanaan itu bukan untuk merosakkan manusia. Semasa mengkagumi indahnya bintang di langit, ingatlah mungkin ada makhluk yang terpijak di kaki yang masih punya hak untuk tidak disakiti. 
Semasa dianugerahkan kehebatan, ingatlah, ia bukan milik kita sepenuhnya. Sesekali Allah akan menguji dengan mengambil kembali apa yang sudah dianugerahkan ... itu adalah keadilanNya yang maha sempurna. Usah terlena dari menzikiriNya. Tiada yang kekal kecuali Dia.

Leave a Reply

Pandangan anda amat dihargai