DARAH PARA SHUHADA TUMPAH DI BUMI AMBIYA'


posted by Martinelli Hashim

No comments

Hentikanlah status yang keterlaluan membincangkan isu poligami. Ia bukan isu lagi dan tidak perlu berbalas hujjah. Hujjah AlQuran dan hadith sudah cukup dan tidak perlu dipertikaikan.
Wanita Mesir mempertahankan maruah agamanya

Isu kita masakini adalah isu penindasan ummah. Saban hari kita diselubungi resah mendengar saudara seaqidah dizalimi di merata penjuru dunia. Mereka dizalimi sezalim-zalimnya. Dari China, ke Myanmar, Kashmir, Iraq, Afghanistan, Palestine, Mesir, Syria hinggalah ke Guatanamo. Malang yang teramat malang mereka yang dizalimi oleh suadara se agama sendiri. Sedih yang bukan kepalang  apabila para  pemimpin arab ikut bersekutu membantu kezaliman di Mesir. Kita terbayang wajah almarhum al malik faisal satu-satunya raja yang berani mempertahankan  prinsip agamanya
.
Iran yang pernah kita sangka sebagai wira dunia Islam rupanya iblis yang lebih zalim dari yahudi.

Terfikir pula apakah benar Saddam Husin itu jahat ataukah kita yang dikelabui fakta yang salah. Dia dituduh membunuh ramai ulama ….. bukankah yang dibunuh itu ulama shiah yang sekarang baru kita tahu  peranan mereka untuk menghancurkan sunni. Pemerintahan Saddam diganti oleh puak shiah yang bertindak menjatuhkan hukum mati kepada satu-satunya menteri sunni yang terpaksa lari dari Iraq untuk menyelamatkan diri.

Lalu, siapa lagi yang harus kita harapkan?  Erdogan pemimpin Islam yang paling berani masa kini masih diuji oleh rakyat sendiri  yang termakan hasutan musuh Islam. Sanggupkah Turkey menghantar bantuan tentera ke Syria dan Mesir? Sekiranya ya, apakah sejarah kejatuhan Andulusia akan berulang di Syria dan Mesir?  Kerajaan Uthmaniah terpaksa membatalkan armada yang akan bertolak membantu Andalusia kerana kejahatan  puak shiah yang membuat kekacauan di Istanbul pada saat-saat armada hendak bergerak. Bantuan ke Andulisia dibatalkan bagi menyelesaikan masalah dalam negeri  dan akhirnya kerajaan Islam Andalusia terkubur hingga sekarang. Begitu jahatnya shiah.

Dapat kita rasakan kesedihan Erdogan apabila sahabatnya Dr. Mursi yang diharapkan dapat berganding bahu menyelamatkan Palestine, tiba-tiba digulingkan. Kesedihan itu mengalir ke jiwa semua pencinta Islam. Kita hanya bersedih dari jauh tetapi kesedihan saudara kita di Gaza yang  semakin menderita tidak dapat kita bayangkan.

Kita juga terbayang kata-kata Hasan Albanna dan Syed Qutb bahawa jalan jihad ini sangat panjang. Mereka sudah dipanggil sebagai shuhada meninggalkan kita meneruskan perjuangan. Oh Tuhan, berapa jauhkah lagi perjalanan ini? Tabahkan hati mereka, tetapkan hati kami di jalanmu yang suci

Doa menggunung agar timbulnya seorang pemimpin yang berani, cekap dan warak seperti Muhammad AlFateh dan Salehuddin AlAyubi. Doa kita buat mereka yang sedang disakiti agar mereka terus tabah dan dilindungi Allah.

Bumi ambiya' dicurahi darah para shuhada. Kita yang tidak punya peluang seperti mereka curahkanlah doa buat mereka agar para mujahidin dan mereka yang masih dizalimi tetap tabah dan dilindungi Allah swt.

Leave a Reply

Pandangan anda amat dihargai