ISRAEL KETAKUTAN


posted by Martinelli Hashim on

No comments

Yang menzalimi mereka skarang ketakutan
بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ 

Sudah terlalu lama mereka ketawa melihat kesengsaraan orang-orang Islam yang mereka zalimi dibumi Palestin. Mereka angkuh dan menguasai dunia menggunakan boneka2 mereka yang memimpin kuasa2 besar dunia. Mereka menguasai seluruh ruang ekonomi, pendidikan, politik dunia, teknologi, sosial. dan segalanya. Pakar2 terhebat dunia dalam segala bidang adalah orang mereka belaka. Mereka menyusun dan melaksanakan perancangan dengan dengan penuh strategik.


Mereka pastikan agar  tidak ada orang Islam mampu menandingi mereka. Mereka menentukan apa yang orang Islam perlu makan, apa yang orang Islam perlu dengar dan perlu lihat. Malah apa yang perlu kita suntikkan  ke dalam tubuh badan atas nama vaksin, merekalah yang menetukannya. Mereka  berjaya. Orang Islam menjadi lemah-selemahnya  bak buih dilautan yang begitu rapuh dan tidak berguna. Keberanian orang Islam sudah tercabut dari hati masing-masing kecuali segelintir yang mengejar shahid menentang kemungkaran yang ada.


Mereka ketawa melihat imam-imam orang Islam hanya mampu berdoa sambil menangis terisak2  meminta bantuan Allah di masjid-masjid.


Mereka mencipta dunia maya tanpa batas mengharapkan orang Islam yang disangka kolot akan lebih mudah dihancurkan lagi.


Tetapi kali ini mereka tersilap.

    سورة آل عمران  :  وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّـهُ ۖ وَاللَّـهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ﴿٥٤

Dan  mereka merancangkan tipu daya , dan Allah juga merancang ; dan (ingatlah), Allah adalah sebijak-bijak perancang.


Anak2 muda Islam rupanya tidak sekolot yang disangka. Mereka menggunakan kemudahan cyber untuk melakukan sesuatu yang diluar dugaan si kafir laknatullah ini sama sekali. Laman web sosial, fb, tweeter dll digunakan untuk saling berhubung dan menukar maklumat sesama generasi. Ianya begitu pantas menyatukan darah muda untuk mengubah dunia.
                          
Mungkin sudah sampai janji Allah.untuk memberi kemenangan. Tiba-tiba Allah  mencabut rasa takut dari hati anak-anak muda Islam  di Tunisia untuk menuntut keadlilan dan penguasa boneka tumbang begitu saja. Allah mencabut rasa takut di hati anak-anak muda yang begitu tertekan di Mesir kerana sifat penguasa yang sombong, tiba-tiba seluruh Mesir bergegar.

Sekarang bahangnya sudah terasa di 20 negara Arab yang lain. Para amir yang begitu kebal selama ini mula merasa gelisah menunggu formula baru untuk mengekalkan kuasa dari tuan-tuan mereka di barat..


Akhbar-akhbar di Israel membayangkan keresahan yang tidak menentu, sesuatu yang tidak pernah terjadi sebelumini. Mereka tidak dapat membayangkan bagaimana pemimpin Mesir yang selama ini mengikut saja telunjuk busuk mereka kini sudah di ambang kejatuhan. 


Dalam the New York Times sebuah artikel menyatakan kebimbangan Israel yang bersendirian dikeliling kumpulan antisemtik dan Islamists seperti Hizbullah di Lebanon, HAMAS di Gaza, Iran dan Turkey. Apabila Mesir, satu-satunya negara Arab yang menjadi kawan baiknya sekarang sudah diambang kejatuhan. Mereka khuatir pintu Gaza akan dibuka seluas-luasnya selepas ini.



Petikan article :
".... it is just a matter of time before the only real opposition group in Egypt, the Islamist Muslim Brotherhood, takes power. Israelis fear that Egypt will go the way of Iran or Turkey, with Islamists gaining control through violence or gradual co-optation.
Either result would be the end of Israel’s most important relationship in the Arab world. The Muslim Brotherhood has long stated its opposition to peace with Israel and has pledged to revoke the 1979 Egyptian-Israeli peace treaty if it comes into power. Given the strengthening of Hezbollah in Lebanon, Hamas’s control of Gaza and the unraveling of the Turkish-Israeli alliance, an Islamist Egypt could produce the ultimate Israeli nightmare: living in a country surrounded by Iran’s allies or proxies.'
Gelombang besar sedang bergerak dan mereka tidak menduga begitu cepat sekali.

Penguasa2 besar dunia yang selama ini tidak pernah mengambil masa lama untuk campurtangan, tiba2 senyap, tidak ada ilham untuk berbicara apalagi untuk bertindak.


Airmata orang Islam kali ini gugur kerana  rasa terharu dan bersyukur. Walaupun belum sempurna, namun sudah ada sinar harapan nasib saudara kita di Palastine insyaAllah akan terbela. Pihak musuh akan kucar-kacir.

Semoga sinar ini terus memancar dan Islam tidak lagi dipijak-pijak. Buat anak-anak muda Melayu, jadikanlah internet dan laman sosial untuk tujuan  yang memberi faedah buat ummah.



Leave a Reply

Pandangan anda amat dihargai