ZINA YANG BERLELUASA


posted by Martinelli Hashim

No comments

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
Masih sukar menghilangkan bayangan anak2 Palestine yang setiap saat berdepan dengan kekejaman. Anak kecil di Malaysia pula berdepan dengan kekejaman ibu yang membuang anak sendiri ke dalam tong sampah selepas berzina. 

Ketenangan petang ini tergugat dengan bahan2 berita yang meruntun perasaan. Data dan statistik yang mengerikan. Apa perasaan anda membaca fakta berikut:
Dalam satu kajian yang dilakukan kepada remaja Melayu bandar dan luar bandar tahun 2009, didapati 300 dari 400 belia berumur antara 13-25 tahun mengatakan pernah melakukan hubungan seks. Ada yang melakukannya seawal sekolah rendah. Amat mengejutkan bahawa 85% dari mereka yang melakukannya bukan saja tidak merasa kesal, malu atau takut berdosa tetapi mengatakan ianya sebagai pengalaman yang sangat menyeronokkan.
Faktor utama yang menyebabkan keadaan ini bukanlah faktor keluarga bermasalah tetapi adalah disebabkan tarikan kawan2.

Anda tentu merasa ngeri sebagaimana yang saya rasakan kerana kita punya anak, adik, cucu dan mereka akan punya kawan2 yang menjadi penentu utama kepada jenis peribadi mereka, samada sebagai manusia baik akhlaknya atau sebagai penzina.

Kita menjaga rumahtangga, kita menghantar mereka ke sekolah agama…..seolahnya2 segalanya sudah kita lakukan. Tetapi mereka ditarik oleh rakan mereka yang diluar kemampuan kita mengawalnya.

Tidak pernah kita terbayang bahawa hari ini kita berada di negara kita, di mana 3 dari setiap 4 remaja pernah berzina, dan tidak merasa berdosa dengan perbuatan mereka. Ini bermakna...

i.     Anak kita hanya mempunyai 25% saja kawan2 yang masih suci.
ii.    Anak kita mempunyai peluang hanya 25% untuk mendapat pasangan hidup bukan penzina.
iii.   Majoriti anak yang bakal dilahirkan beberapa tahun dari sekarang adalah anak2 yang mempunyai  
       ibubapa yang pernah berzina.
iv.   Anak penzina akan melahirkan zuriat penzina yang lebih tegar.
v.   Amalan zina akan diterima oleh masyarakat dan orang kan merasa pelik dengan orang yang tidak 
      pernah berzina.
vi.  Pengaruh ibubapa dalam membentuk peribadi anak hanya sekelumit kecil.
vii. Ibubapa akan menjadi hamba kepada anak2 dan anak adalah tuan mereka.

Apakah yang akan terjadi 5 tahun dari sekarang? Masa itu adakah ruang lagi untuk kita meneruskan kehidupan beragama di bumi tercinta ini????

Leave a Reply

Pandangan anda amat dihargai