Mereka sentiasa untung kita yang selalu rugi


posted by Martinelli Hashim

No comments



Amat mengkagumkan, di Malaysia orang bukan Islam amat mudah bersatu. Hanya dengan satu isu bukan Melayu boleh bersatu mencapai apa yang mereka mahu.

Isu sebuah perkataan yang tidak disukai kaum India di dalam buku sekolah membuat semua kaum India dari pelbagai parti bangun bersatu mendesak kerajaan untuk bertindak dan mereka berjaya mendapat apa yang mereka mahu.

Isu  ectasy di kalangan belia Cina, semua orang Cina bersatu membenterasnya sehingga mereka berjaya dalam masa yang pendek untuk menyelamatkan anak muda mereka.

Mereka sentiasa untung. Kita sentiasa rugi. Bagi mereka setiap isu adalah kesempatan untuk mendapat lebih lagi. Bagi kita setiap isu adalah kesempatan untuk membunuh saudara sendiri.

Bilalah lagi orang Melayu akan untung seperti mereka. Setiap kali timbul isu akan ada yang bakal hilang dari kita kerana orang lain cekap mengambil kesempatan.

Apa saja isu yang timbul hatta isu agama yang sepatutnya kita bersatu tetapi kita akan bertelagah dan masing-masing berebut menjadi juara. Sahabat seagama menjadi musuh untuk dikutuk, dicaci dan difitnah. Kita lupa pesan Rasulullah saw bahawa ummat Islam umpama satu badan, kalau satu anggota sakit maka seluruh badan akan merasa sakit.

Setiap kali perhimpunan agung parti politik Melayu akan kutuk mengutuk. Setiap kali pilihanraya Melayu akan tikam-menikam. Kita bukan ramai pun di bumi Malaysia ini. Tidak kasihankah kita suatu ketika nanti anak-anak kita tidak punya tempat yang selamat lagi untuk mereka hidup? Wahai pemimpin bersatulah.

Leave a Reply

Pandangan anda amat dihargai